Dagarna går och det börjar närma sig avfärd. Jag är nyss hemkommen från ett studiebesök med klassen på Ullared och resekänslorna börjar sakta krypa närmare. Buss byts mot flyg, svenskt vårväder byts mot stekande hetta och jeans byts mot shorts (Förhoppningsvis om inte de palestinska vakterna tvingar oss att ha långbyxor överallt...)

Just nu går man och grubblar en del. Vilken väska ska man ta? Behöver jag handla något mer? Vart ska jag växla pengar? Småsaker som kommer lösa sig. Men när det kommer till lite större grejer d.v.s. själva resan så hoppas jag att vi får en nyanserad bild av situationen. Det är en komplicerad konflikt i Israel och vi kommer mer eller mindre att hamna mitt i den vilket kommer bli både spännande och fascinerande.

Jag känner mig tvungen att avsluta med att påpeka att det bara är nio dagar kvar. Dessutom bara en enda skolvecka!
Trevlig helg!

/Philip

Kommentera

Publiceras ej