Heej!
Idag var det den fjärde dagen och också den sista dagen på förlägret.
Jag tänker berätta om vad vi gjorde idag. Vi började dagen med att gå in i kyrkan som vi brukar göra. Vi sjöng lite och bad lite böner. Efter det gjorde vi en lek. Gruppen delades in i mindre grupper och så skulle man ställa sig i en speciell ordning t.ex. yngst till äldst och så skulle man ge en komplimang till den som stod bredvid.
Efter det pratade vi om Jesus och vi fick frågor som vi skulle diskutera och då satte vi oss grupper om fyra och fyra och började prata om frågan vi just hade fått. Själv tycker jag att det är roligare att svara på en fråga när man är fler människor, för då får man höra hur de andra tycker och eftersom det inte finns något rätt och fel på dessa frågor kan man tycka olika. Man får många olika svar på frågorna och då kan man utveckla sina svar och på det sättet lär jag mig mer än om jag själv skulle svara på frågan. Sedan hade vi en kort rast och sen var det dags att ställa frågor om Berlin. Vi fick pastasallad och rulltårta till efterrätt och det tyckte jag var gott.
Idag var det den sista dagen på förlägret så nästa gång vi syns är vi på centralen i Göteborg och jag ser framemot tio spännande dagar i Berlin.
/Annica

Kommentera

Publiceras ej