Heej. 
Ja idag var det då första dagen på riktigt tillsammans. Jag tyckte att det var väldigt intressant och kul. Jag var väldigt trött när jag kom dit för att jag gick upp typ klockan 6 på morgonen. Men jag blev allt piggare ju mer tid som gick. 
Vi fick först gå in i kyrkan. Jag har då varit där i den kyrkan förut och jag tycker att det är en fin kyrka.
När vi var i kyrkan så sjung vi lite och bad lite böner.
Efter det så skrev vi ner lite saker på lappar vi hade fått av Henrik. Det var ganska konstiga saker som vi skrev men alla skrattade åt det.
Efter det så lekte vi lite lekar. Frukt sallad var en av dom. Jag blev faktiskt lite yr i huvudet ett tag men det gick över väldigt fort.
Vi kasta också ärtpåsar. Ja det var kaos ett litet tag men det gick över. HURRA ^^
Efter att vi hade kastat ett tag så gick vi ut. Där skulle vi göra något med siffror. Okej jag skall förklara. Vi skulle räkna upp till 30. Låter väll lätt eller hur. Försök då att göra det utan att räkna själv och att inte viss eller peka på den som är efter. Då blir det svårt. Vi lyckades tyvärr 29. Nej nu skojar jag. Vi lyckades bara till 14. Men jag tror att vi kommer att klara det när vi börjar gå mot slutet.
Sen skulle vi typ göra en slags ränna. I den rännan skulle golfbollar åka fram till en hink. Så klart var det en tävling och mitt lag förlorade 😫
Men sen gjorde vi en slags namn lek. Jag tyckte att den var riktigt rolig och men lär sig alla namn.
Vi lekte annan lek också. Det var att man skulle sätta ner en pinne med bara pek fingrarna. Lätt men ändå svårt.
Efter alla dom här lekarna käka vi god mat och sedan hade vi lite fri tid. Dom flesta spela fotboll. Jag satt och prata. Riktigt trevligt.
Efter lite fri tid var det dags för lektioner.
Jag tyckte det var intressant och men fick höra hur dom andra tyckte och tänkte. Man börjar på det sättet lära sig ett nytt sätt att tänka.
Sen gick vi ännu gång in i kyrkan och gjorde samma sak igen. Alltså sjung och lite böner.
Sen gick vi och körde någon form av kom ihåg lek. Och där var lapparna som vi skrev i början i centrum. Och man fick GODIS^^ Mums 😜
Ja sen slutade vi för dagen.
Jag tyckte att det var väldigt kul och trevligt att träffa nya människor. Och fick lära känna dom☺
Jag tycker att vi kommer att ha en super resa till Berlin^^
Vi ses snart.
//Kajsa

Kommentera

Publiceras ej