Nu är det tre dagar kvar(!!) och jag har snart packat klart. Som vanligt är jag den mest nervösa och paranoida av oss alla. Jag tror att jag är nervös inför det mesta; flygresan, att tappa bort mitt bagage(största rädslan), att ha med mig fel saker och självklart inför vad vi kommer att få uppleva.
 
Jag tror faktiskt inte att jag verkligen har förstått att vi ska åka, att det bara är tre dagar kvar. Men jag vet inte riktigt än vad jag ska förvänta mig av resan, visst de andra som redan har varit där har överrumplat mig med vad som hände för två år sedan och vad som kommer hända nu. Men det enda jag kan vara säker på är att vi kommer att uppleva en hel massa känslor och att våra hjärnor kommer få jobba med att ta in allt som händer. 
 
Min kära mamma säger att jag är väl förberedd inför det mesta som kan hända, särskilt då jag har fem necessärer med mig med alla möjliga tabletter och krämer, hon tycker att jag är som ett vandrande apotek. Men jag tror inte att jag är så förberedd inför vad vi kommer få se och höra när vi väl är där. Min syn på Israel och Palestina kommer att definitivt att ändras under veckans gång. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att vara när vi är där. Jag har redan huvudvärk efter alla mina funderingar dem senaste dagarna och de blir bara fler och fler. Nästa gång jag skriver kommer jag förhoppningsvis ha upplevt lite mer, förstått lite mer och kunna berätta lite mer om hur jag känner. 
 
 
 
// Nelly
 

Kommentera

Publiceras ej