Nedräkningen började redan 200 dagar innan resan. 200 dagar kändes då som en hel evighet. En evighet som senare skulle visa sig gå fortare än jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

Det här är resan jag aldrig trodde skulle bli av. Även om den varit bokad och vi som ska åka har setts på flertalet informationsmöten har det känts så avlägset. Plötsligt var det dock bara en månad kvar, en vecka och nu idag är det alltså bara en ynka liten dag kvar innan vi lämnar landet...

Packningen ligger just nu överallt i rummet förutom i väskan. Listor och minneslappar sitter uppsatta runtom i huset. Ingenting får glömmas. Idag ska jag bara lyckas få ner alla grejer i väskan och njuta av att göra vanliga "Svensson"-saker som att äta frukost och kolla på serier, gå till gymmet och umgås med min familj. En vardag som under de kommande 9 dagarna kommer bytas ut mot en helt annan. Jag är osäker på om jag kommer inse att vi faktiskt är på väg förrän vi sitter fastspända på planet men jag ser precis som de andra VERKLIGEN fram emot att åka!

//Josefine

Kommentera

Publiceras ej