Hejj! Jo, det var meningen att jag skulle skriva igår, men jag var smart nog att inte hitta inloggningsknappen... Så detta är tredje dagen och jag skriver om andra. 
Vi började dagen med samling i kyrkan där vi läste några böner och sjöng några sånger. Jag hade privileget att ha ont i halsen och inte behöva sjunga. Sedan sparkade vi alla tillsammans på en ballong. Leken gick ut på att någon kastade upp en ballong i luften och sa ett namn. Sedan skulle den personen som bär det namnet sparka upp ballongen igen och säga nästa namn. Efter den leken var avslutad lärde vi oss hur man slog upp i bibeln. Jag visste redan hur man gjorde, men de som inte visste lärde sig något nytt. Två ungdomsledare läste de första sidorna ur bibeln, som handlar om världens början och hur gud skapade den. Sedan fick vi veta mer om världens början, eller alla andra fick veta mer. Jag själv läste i bibeln. Jag har alltid varit väldigt intresserad av religösa berättelser. Inte bara kristna, utan hinduiska och buddhistiska. Även nordiska och grekiska. Sedan fick vi veta mer om Jesus och bibeln. Och jag drack te om någon vill veta. Men jag lyssnade. Det var intressant att veta att Jesus inte var god rakt igenom. Vi uppdelades sedan i grupper och fick i uppdrag att pussla ihop en sönderklippt berättelse. Det var berättelsen om hur Maria fick veta att hon var gravid och tills Jesus föddes. Sedan sjöng vi en sång och fick gå hem. 
Jag tyckte att dagen var intressant även om vi inte rörde på oss särskilt mycket!
 

Kommentera

Publiceras ej